Sol och änder

Idag har varit en sådär helt fantastisk dag när solen värmer en ända in i själen och plötsligt minns man så många saker som är otroligt roliga. Jag har fyllt dagen med aktiviteter som kändes somriga och lagom aktiva och det gjorde att jag nästan kände mig glad och lite normal. Jag har umgåtts med många människor och fiskat och skjutit lerduvor och grillat och kastat frisbee och matat änder med digestive-kex...

Vi döpte dem också... änderna. De var väldigt roliga och när man studerat dem en stund så lärde man sig känna igen dem. Alla hade unika utseenden och personligheter. Jag upptäckte att de alltid kom simmade i par, en hona och en hane och de såg efter varandra på ett väldigt charmigt vis. Det kom fler änder efter ett tag och de började bråka om våra kaksmulor, högg efter varandras fjädrar och försökte jaga iväg varandra, men de bråkade aldrig med sin egen partner!

Djur och människor är faschinerande varelser!

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback