Svanar

Vad förväntar man sig av livet egentligen? Jag har fått tillbaka min längtan efter lite olika saker. Det är viktigt. Det gör en gott att längta lite. Vad längtar du efter?



Jag ska berätta en sån där knäpp saga igen.

Det var en gång en liten ankunge som inte såg ut som alla de andra små ankungarna. Hela tiden kände hon sig liten och utanför och grå och tråkig i jämförelse med de andra små ankungarna. Men så växte ankungarna upp och den lilla ensamma ankungen blev allt vitare för varje dag. Jag ni vet. Hon blev lixom en svan.
Men det var ju synd ändå för henne att svanar är så bittra och tråkiga djur som inte kan glömma sin gråa barndom utan är tvungen att bita alla som kommer i närheten. Ja, vad ska man göra? En dag träffade svanen i alla fall en annan fågel av nåt slag som trots allt bitande och fräsande ville leva med svanen. Svanen var lycklig. Hon kunde inte ritkigt sluta bitas och bråka men gjorde mycket annat bra tror jag.

Det är nog inte lätt att leva med en svan men man får ju lov att ge dem som gör det lite credit!

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback