Morgonpigg

Igår gick jag och lade mig klockan 21.15. En fredagkväll? Har man blivit helt knäpp eller var det kanske ett smart drag?
Jag vaknade i alla fall imorse på bra humör, vackert väder, jag har städat och fixat och har massor av idéer på vad jag ska fylla den här dagen med. Nu ska jag åka och handla, laga pannkakor till min kära sambo som en liten gest om att jag älskar honom och faktiskt KAN vara en bra flickvän när jag sätter den sidan till. Sedan ska jag sätta igång med alla mina kreativa projekt som jag håller på med nu för tiden. Jag håller på att lära mig lite dataprogram, jag målar, pysslar och kanske hinner jag träna också.

Hur kommer det sig att man på något vis känner sig duktig när man går upp tidigt på morgonen fast man inte behöver? Har det med vår kultur att göra som säger att morgonmänniskor är bättre männsikor eller är det helt enkelt så att vi faktiskt mår bättre av att vara vakna när det är ljust ute?

Skriv någonting:
Postat av: anne

Är vi synkroniserade? jag var också uppe innan tio och lagade mysfrukost till anders, tyvärr hann jag inte klart tills melodikrysset men ändå... jag tror att det har med ljuset att gra... och med lugnet som är så tidigt...

2007-11-03 @ 12:13:53
Postat av: Line

Hehe. Coolt. Är du också uppe nu? =)

2007-11-04 @ 08:22:24
URL: http://gryline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback