Konstnär?

Idag fick vi träffa konstnären Cecilia Parsberg. Ni Skövdefolk som läser det här känner säkert igen henne genom de omtalade, och för vissa människor provocerande fotografierna som hänger i G-huset på högskolan.

Hon inspirerade mig inte så mycket genom sin konst utan mer genom sitt sätt att prata om makt, konst, resor, människor etc. Framförallt inspirerades jag av hennes sätt att hela tiden ifrågasätta sig själv och varför hon gör som hon gör...


Efter föreläsningen funderade jag vidare på vad det är att vara konstnär. Är vi inte alla konstnärer mer eller mindre? Alla vill vi ju påverka någonting genom att göra någonting kreativt ibland. Men olika saker inspirerar oss och vi har olika sätt att uttrycka oss. Genom de val vi gör, våra kläder, våra jobb, det vi säger, skriver, målar, filmar, fotar...

Jag är verkligen en konstnär! Jaja.. Att jag är en usel konstnär gör mig inte till mindre konstnär. Jag vill påverka saker. Jag har bara inte hittat mitt uttrycksmedel.

Men snart ska jag ju lära mig spela gitarr. =)

Skriv någonting:
Postat av: Marianne

Visst fick du till en fin bild. Konstnärligt.

2008-11-06 @ 19:32:29
Postat av: Line

Tack. =)

2008-11-06 @ 21:08:49
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback