Barn

Middag med systrar och Meja och moster och mamma. Sedan Återsken. Sedan fika med grannar. Mycket trevlig kväll blev det. Jag älskar min lilla systerdotter! Hon är en sån underbart perfekt liten människa som man inte vill släppa. Bara titta på och krama och nosa och pussa och gosa med.

Jag undrar om man fortfarande är samma person som man var när man var barn? Har man någon slags inneboende personlighet eller förändras man helt av allt som händer när man blir vuxen? Vi tittade på film från när vi var små idag. Jag var tydligen vansinnigt fånig och pinsam när jag var liten och det verkar ju i alla fall hänga i...

Anne däremot var cool. Ett gammalt citat:

Dagmamman: Gör du en piruett?
Syster: Nej det var en pirutvå!


Stora snöflingor vid skogsbrynet.

Det snöade som sagt idag...

Skriv någonting:
Postat av: anne

Hahaha, nu skrattar jag asmycket åt mig själv. om man gör två varv så är det klart att det är en pirutvå!! Vad är det för film du sett? vem har filmat? Jag vill också se!!

2008-11-17 @ 10:41:41
URL: http://rymoen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Just det citatet var inte från filmen utan från Gunillas minne. =) Men filmen var verkligen intressant att titta på också! Per som filmat oss vid några tilfällen i början av 90-talet. Den är på VHS men om jag lyckas övertala Jojjo att bränna den på skiva tills på onsdag så tar jag med den så vi kan se!

2008-11-17 @ 13:31:22
Postat av: Marianne

Fin bild. Jag får en känsla att man står innanför ett fönster och ser flingorna skarpt i förgrunden med skogen i bakgrunden.

2008-11-18 @ 08:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback