Hur ska det bli med allt?

-Jag är livrädd för hur det kommer att bli om det fortsätter såhär. Förstår du? Att jag ska stå där som Miriam om några år. Med en pedantiskt skött trädgård och några extratimmar i en prylbod som enda yrkesmerit.

-Det är nog ingen större risk. Miriam är av en annan sort.

-Ja det vet jag också. Men ibland tänker jag att skillnaden kanske inte är så stor. Miriam kanske också hade planer en gång i tiden.


(Dialog ur Lyckans hjul)

Nä, det räcker visst inte med att tänka till och ha en plan. Man måste göra rätt val när det verkligen gäller också. För när som helt kan det ta fel vändning och allt blir på ett annat sätt än man först tänkt sig. Man får inte låta sig övertalas


Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback