Pedagogisk tanke

Jag var på en förskola idag och hälsade på där man hade influerats en del av Reggio Emilia. Framför allt så kunde man se att personalen på den förskolan var pedagoger.
Jag fick lite inspiration igen! Av deras sätt att se lösningar. Av tanken bakom detaljerna. De ljusa, luftiga lokalerna utan massa meningslöst krimskrams som gardiner, blommor, affisher och hundratals plastleksaker. Pedagogiska rum med utrymme för skapande, lärande, dokumentation och lek. Hur svårt kan det vara egentligen? Så vill jag jobba.
Nej, ut med allt det gamla och in med det nya. Våga prova! Våga förändra!


Skriv någonting:
Postat av: anne

och där med basta!!! heja line, skriv så i din ansökan dit mitt emellan "fantastisk pedagog" och "minimilön 33000"

2008-09-18 @ 16:12:49
URL: http://rymoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback