Vad ska det bli av oss när vi blir stora?

Tack och lov har vi olika drömmar. Men jag tror ändå att de vanligaste drömmarna handlar om att någon ska se vem vi egentligen är. Vi vill bli lite bättre än våra föregångare och vara unika i vår genre eller åtminstone leva upp till just våra speciella förebilders mål.
Vi vill bli uppmärksammade för det vi gjort, hur litet det än må vara. Vi vill bli stora, men inte gamla. Vi vill bli sedda men inte utpekade. Vi letar efter oss själva men ändå efter någon annan.


Förskolepersonal: -Vad ska du bli när du blir stor?
Pojke, ca 4 år: -En helt vanlig pappa!


Jag tycker det är bland det finaste jag hört om man verkligen begrundar storheten i det.



Ah, tillbaka till mig själv då. Idag började jag planera min kommande hemsida och ventilerade mina idéer tillsammans med min lärare. Vad vill jag förmedla? Hur kan jag visa vem jag är eller vad mitt arbete går ut på? Vad vill jag egentligen med sidan? Vem ska se den? Hur ska den designas för att nå fram till min målgrupp?

Kanske är det fånigt, kanske ingen tycker att det är intressant, kanske det inte ger någonting i slutändan, kanske jag egentligen inte vet vad jag pratar om, kanske det är meningslöst att över huvud taget försöka.
Kanske jag är precis så värdelös som jag tyckte att jag var när jag var 14 och fortfarande tycker när jag har en dålig dag!

Men å andra sidan... Det kan ju vara kul. Och som en bonus kan det hända att jag blir nöjd och vill fortsätta och att någon ser det sen och tycker att det är bra. Tillslut kanske jag hittar min unika grej.

Skriv någonting:
Postat av: Kristina

Du är duktig och talangfull. Klart som fan det blir intressant. =) PYSS

2008-09-30 @ 22:02:15
Postat av: Line

Tack! Vad gullig du är! =) Hehe. Vi får se...

2008-09-30 @ 22:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback