Frågor...

1. Tre namn jag lyssnar till: Line, Linelott, Ille.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag vågar leva, lära och utvecklas. Och att jag är social. Fast det hör väl ihop en hel del?
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag är dålig på att passa tider och ofta har bråttom.
4. Detta är jag rädd för: Döden och universums oändlighet... hua...
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Närhet, uppskattning för något jag gjort bra, en intressant diskussion.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Jag kan göra vad jag vill. Man ska aldrig säga aldrig.
7. Detta tycker jag om att göra: Dokumentera och se glädjen i en lärprocess. Umgås med vänner och göra knasiga saker eller prata om viktiga saker. Fotografera och titta på detaljer i en bild. Skriva, lyssna och analysera. Bada och dyka och vara under vatten. Vara vaken sent på kvällen och tänka och vara kreativ. Sova på morgonen och vakna lugnt tillsammans med den jag tycker om.... hur många grejer skulle man skriva här?
8. Detta vill jag göra just nu: Flytta ner till Göteborg.
9. Bästa känslan: Känslan när man känner sig stark, smart och lyckad.
10. Värsta känslan: När man förlorar hoppet.
11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har: Social, klok, insiktsfull, medveten, impulsiv, kreativ, modig, engagerad.
12. Är jag kär just nu: Ja. Mycket.
13. Jag vill gifta mig: Nej, vet ni va! Det har jag redan provat. Ser ingen anledning att göra om det.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Vaddå tre? Massor.... åka luftballong, skaffa barn, lära mig hoppa med snowboard, sjunga och spela gitarr inför publik, odla en egen liten kryddträdgård, se en valhaj... jag vill aldrig dö.
15. Min käraste ägodel: Min kamera och min dator.
16. Något jag vill ha i present: En traktörpanna. En överraskningsfest.
17. Detta har jag på mig just nu: Svarta jeans, vit skjorta, sjal med rosor och svart luvtröja.
18. Favoritkläder: Sköna, mörka byxor och t-shirt.
19. Favoritdjur: Det beror på hur man menar med favorit. Skulle vilja vara: delfin. Bäst som husdjur: katt eller fiskar. Respekterar och önskar mer värdighet: gris. Att titta på: stora vattendjur. Att äta: Lax.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Skitsvårt. Men gillar mycket svensk pop och visa.
21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället: För tillfället kommer jag inte på det.
22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne: Allt är kul så länge man lär sig något. Tråkigt när man kör fast.
23. Stjärntecken: Stenbock.
24. En bok jag gillar: Det får bli två: Nina Hemmingsson - "Jag är din flickvän nu" och Maria Sveland - "Bitterfittan"
25. En film jag gillar: Snatch.
26. TV-program jag gillar: The new adventures of old Christine, Mia och Klara.
27. Favoritdoft: Det beror på vilket humör man är på.
28. Detta äter jag gärna: Allt möjligt. Mat och fika.
29. Dricker helst: Mjölk, te, vin.
30. Favoritgodis: Cholkad.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: New York, Nya Zeeland, Cádiz, Koh Phagnan, Luleå, Malmö, Järvsö.
32. Färgen på mina ögon: Brun.
33. Min längd: 169 cm
34. Jag tror på: Det jag väljer att tro på, som verkar sunt.
35. Jag spelar: Gitarr, Trivial Persuit, "instruments", twister.
36. Person jag beundrar: Båda mina otroliga systrar Anne och Jojjo, min bästa vän och coolaste killen Janne.
37. Så här bor jag: Fortfarande kringresande men från och med söndag i en tvåa på gamla masthugget, Göteborg.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Inga döda men några mår ganska dåligt nu när jag varit borta.
39. Det här tänder mig: Hångel.
40. Det här gör mig avtänd: Korkade och dömande uttalanden. Elaka skämt på andras bekostnad.
41. Favoritfärg: Grön, den finns i så många härliga nyanser.
42. Favoritcitat: Har hur många som helst.... men ett exempel är "the road of life is rocky, and you may stumble too, so while you point your fingers someone else is judging you"
43. En hemlighet jag vet: Om jag berättade det skulle det ju inte vara en hemlighet.
44. Den bästa present jag fått: Min möhippa!
45. Senast köpta skiva: Köper inte skivor. Ah, kanske en gammal Ramones-LP förra sommaren.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Dålig fråga 1.
47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är: Dålig fråga 2.
48. Udda förmåga/egenskap: Jag kan nå min näsa med min tunga.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Delfin. Jag har förklarat varför i något tidigare blogginlägg vill jag minnas.
50. Tre personer jag vill ska göra detta test: Hm... vem ska tvinga till detta? =) Själv blev jag utmanad av Kristina. Elin, Carro och Janne får gärna ta åt sig äran att underhålla mig med sina svar.

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback