En delad tanke är en utvecklad tanke

Varför skriver alla blogg egentligen utan att ha något att säga? Töntigt.

Nej, jag säger inte så. De flesta som bloggar har något att säga. Stort eller litet. Töntigt eller inte. Det är upp till var och en. Det finns en frihet i att man kan välja att läsa och skriva om vad man vill. Många som har bloggar lägger ner mycket engagemang i varje inlägg och skriver väldigt insiktfullt, roligt, spännande och meningsfullt utan att behöva hålla sig till ett specifikt ämne. Varför låsa in sina tankar när man kan dela med sig.



Personligen finns det mycket som jag skriver i den här bloggen som kan verka dystert och dramatiskt. Men i verkligheten är det oftast inte det. Inte heller är det ljug och påhitt.
Det är mitt sätt att rensa tankarna och skapa någon slags förfinad slutsats... eller utveckling av en vanlig tanke snarare. Ett av många sätt för mig att hitta styrka i vem man är, vad man kan och vill och hur man väljer att se på saker.

För ett tag sen fick jag ett mail där det stod följande:

---
Hej igen
Vill bara säga att jag hittat din blogg och börjat att läsa den för första gången!
Jag gråter och skrattar om vartannat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag känner otroligt mycket igen mig i många av dina tankar om livet.
 
Tex - "Ibland känner man sig så totalt maktlös. Som att ingeting går att styra.
Man ser tiden sakta förvandlas till minnen genom väggar av glas."

---

Det är spännande när folk läser och hittar citat från mina tankar som de också kan känna igen sig i. Kanske det är lite det som är meningen också. Jag tror att en delad tanke är en utvecklad tanke.

Skriv någonting:
Postat av: Anonym

Är det din nyckel-bild? Jag gillar den skarpt!

2009-08-18 @ 15:46:35
Postat av: Line

Ja, det är jag som fotat min killes hand när han låser upp ytterdörren. Tog den helt oplanerat och tyvärr blev låset lite väl oskarpt, men jag gillade den ändå. Tack!

2009-08-18 @ 18:49:09
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback