Norrlandsluft

Vem kunde tro att Luleå skulle vara ett så fantastiskt ställe att vara på? Jag är på semester och mår riktigt bra!

Vädret är helt underbart och även om vi har varit totalt jätteslöa och sovit ut och tagit det lugnt så har vi samtidigt varit aktiva och hunnit med mycket...


=>Kollat in gamla hus och fotat i Kyrkbyn (http://www.lulea.se/gammelstad)
    och Hägnan (http://www.lulea.se/hagnan/).





=>Tittat på utsikten från skidbacken Ormberget, fantastiskt fint. Alltid en
    frihetskänsla att vara så högt upp och se så långt.



=>Varit på nordpoolen, ett äventyrsbad i Boden. Det var riktigt kul. Mer att
    göra än jag trodde och inte särskilt dyrt.



=>Ätit finmiddag på "Färjan" (Bar, Bistro, Brygga). Det var förstås trevligt och gott,
    men inget mer än man väntat sig när man betalar 279kr för maten. Efter det
    blev det en liten barrunda i stan.



=>Besökt Storforsen, en del av Piteälven. Vi hade med oss korv och grillade. Sen
    promenerade vi längs forsen och fotade och till sist badade vi i en av "grytorna".
    Härligt!



=>Promenerat, solat och badat på Gültzaudden. Träffade vänner till Janne där
    också och fikade.



=>Gått i skogen, plockat hjortron, hittat renspår och badat vid Jannes mammas
    stuga i Forshed.




Och en massa annat har vi hunnit med...
Imorgon planerar vi att göra sylt av hjortronen som vi plockade och eventuellt besöka teknikens hus och kulturhuset. Inte en tråkig stund. Tack för den här veckan Luleå!


Bara en vecka kvar till Göteborg nu. Men jag känner mig inte lika stressad över flytten nu som för några dagar sen. Det var skönt att jag hann packa ganska mycket innan jag åkte upp hit och norrlandsluften har lugnat mina nerver. =)

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback