Sallad

Har haft lite idétorka på sista tiden när det kommer till atta laga mat. Mitt sätt att få inspiration är att se på alla härliga bilder i min receptbok: "De 500 bästa recepten". Sen följer jag aldrig ett enda recept, men bilderna gör att jag blir hungrig och börjar riva ut allt möjligt gott ur kylskåpet. Gårdagens sökande resulterade i den här mumsiga, färgsprakande salladen. Förhoppningsvis lite inspiration till någon annan med idétorka...




Ingredienser i den här härligheten:
Ruccolasallad
Isbergssallad
Kokt ägg
Kidneybönor
Sockerärtor
Tomat
Röd paprika
Majs
Stekt bacon
Soltorkade tomater
Riven ost

Som kryddning hade jag:
Lite majonäs
Salt
Peppar
Färsk basilika
Färsk persilja



Skriv någonting:
Postat av: anne

mmm, gött! Värst vad du lyxar till det dagen innan lön! Här hemma åt vi rårakor. Det är fint det. Signalerar verkligen välstånd!

2009-08-24 @ 21:44:51
URL: http://livilyckan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Byt kidney mot quinoa...

2009-08-27 @ 20:06:32
Postat av: Line

Quinoa är gott! Men jag har ätit ganska mycket quinoa i mina sallader på sista tiden och har varit dålig på att äta bönor. Nu tyckte jag att jag fick till det riktigt gott. =)

2009-08-27 @ 21:23:04
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback