Arrrrrrrg

Nu är jag less på allas hurtiga kommentarer om härlig snö och vinter! Blä!

Orka tåla minusgrader, orka gå ut, orka tråkig fältstudie, orka jul, orka vara social, orka mens, orka CoP, orka flash, orka laga mat, orka disk, orka vinter, orka vara nöjd... hatar denna kyla som gör mig fullständigt förlamad i sinnet och deprimerad. Går på helspänn och huttrar och skakar och surar. Spelar ingen roll hur många par sockor man klär på sig. Spelar ingen roll hur många frostkalla täcken man har på sängen för när man väl byggt upp en liten gnutta värme där under (med hjälp av hårfön, tjocka sockor, tröjor, sambo och filtar) så måste man ta sig upp och gå in i den ultimata köldzoonen: duschen. Naken och blöt. Ve och fasa. Nej, jag kan gott vara skitig.

Finns det värme någonstans i det här landet såhär års? Önskar som varje år att jag fick vara en björn som tjock och mätt går i ide och inte lufsar fram förrän värmen tinar isen i magen och jag börjar bli hungrig igen.

Jag tror att jag har större problem med vinter och kyla än den genomsnittliga människan. Eller håller ni andra bara tyst om lidandet? Alla mår ju dåligt av att frysa, men jag fryser hela tiden och vill gråta. Tar mig med enorma svårigheter ur sängen. Lider mig igenom dagarna utan att få någonting gjort. Är trött hela tiden och gnäll, gnäll, gnäll, gnäll.... Allt detta på grund av att temperaturen glidit ner under +5°C.


 

Jag orkar inte vara snäll och fin hela ti'n! Jag är arg, jättejättearg... (jag gillar årets julkalender)


Skriv någonting:
Postat av: anne

Jag tror att jag fick både din och min värme för jag fryser nästan aldrig. å andra sidan är jag riktigt dålig på att vara i solen utan att få yrsel och rastlös-attacker. vi delade 50/50 du och jag.

2009-12-21 @ 00:14:02
URL: http://livilyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback