Idag började vintern

Jag har ett litet problem som har stört mig från och till under hösten. Ibland känns det ganska sorgligt. Sådär så man känner att just det problemet lockar in en massa andra problemtankar som egentligen inte ens var problem från början. En energisugare.

Jag har tagit upp mitt problem med olika vänner för att få goda råd och de har varit snälla och sagt att jag är bra och föreslagit att jag ska skita i det vilket egentligen är en väldigt bra idé! Ändå har detta svar inte riktigt tillfredställt mitt sinne och jag har inte lyckats förklara för dem varför jag inte bara kan skita i det. För att jag själv inte vet varför det inte bara kan sopas undan. Sedan hittar jag ingen öppning att besvära dem mer med mitt fjuttiga problem så jag grubblar vidare själv istället.

Vissa saker måste bara redas ut innan man kan släppa dem. Nu känns det som att det börjar bli patetiskt att grubbla mer och på något sätt måste jag konfrontera det... Så frågan är nu; vem erbjuder sig att vara min terapeut en stund och ge mig konstruktiva råd på hur jag ska bli av med min irriterande lilla energisugare?


För övrigt så kom kylan till Göteborg idag. Det var så vackert på sitt sätt...


Morgonljus





Frostig park





Frost på löv





Frostad kant





Kväll vid kanalen

Skriv någonting:
Postat av: Kriss =)

jag kan vara din terapikärring =) Pyss

2009-12-04 @ 19:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback