Musikuppdatering

Det har varit mycket härlig musik den här sommaren/hösten och alltför lite tid att njuta av den. Mycket spelningar som jag missar på grund av penga- och tidsbrist. Förra veckan missade jag Brothers of End som jag velat gå på.. den här veckan kommer jag förmodligen missa både Tutankamon och Regina Spektor som egentligen lockar. Men här kommer en kort sammanfattande lista över mina mest spelade artister under de senaste månaderna som jag vill tipsa om för någon som fortfarande inte lyssnat in sig:

Glasvegas - känsla, ärlighet och accent som ger mig lyckorus
La Roux - skönt ljud för öronen och stämbanden, passar alltid
Melissa Horn - öppna texter som stannar i själen, vackert
Mattias Alkberg BD - poetisk norrländsk musikmix av motstånd mot allt, så skönt

Skriv någonting:
Postat av: Maria

Jag var på Regina 8 dec. Var faktiskt en besvikelse. Kul att se men hon bjöd inte till särskilt mycket. inget nytt eller spännande som det kan vara på konserter. Så, ha inte ågren över de inte;)



kram

2009-12-10 @ 19:15:27
Postat av: Line

Åh, tack Maria! Det kändes skönt att få veta så jag slipper fundera så mycket mer på det. =)

2009-12-10 @ 21:23:51
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback