Line med is och sol

Idag har jag varit ute och promenerat uppe på Billingen med Katarina och Johanna. Sedan har jag handlat och lagat mat tillsammans med Lisa och Annica. Jag har dessutom varit bort till vår lägenhet och fixat listerna. Imorgon ska vi städa så att den är klar för visning. Det känns skönt att få lite gjort. Jag känner mig lugn idag.

Kvällen ska ägnas åt gitarren och tv:n.

Jag har en ny idé förresten. Eller snarare en gammal idé som jag kanske kan ha möjlighet att förverkliga nu. Håller på att kika på det... Kan hända att jag skriver om det när jag vet mer.

Förresten igen så har jag grubblat på detta med de dåliga tiderna (finanskrisen...) som alla pratar om och hur detta påverkar mig. Jag kom fram till att det inte är särskilt mycket än så länge vad jag märkt av. Jobb verkar det ju ändå finnas. Pengar har jag aldrig haft myciket av. Att tanka bilen är ju faktiskt billigare nu än för ett tag sen och matkostnaderna har jag inte märkt så stor skillnad på.
Jag känner mig också ganska hoppfull inför försäljningen av vår lägenhet. Grannen sålde just sin lägenhet för mycket mer än han begärt. Med tanke på att de är ungefär likadana och i samma skick så borde det inte vara omöjligt att få den såld ganska fort och få åtminstone det vi räknat på.

Pengar är värt mycket om man inte har dem, men så länge man har det man behöver så finns det andra saker som man bör se som viktigare. Eller vill menar jag. Vill se som viktigare...

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback