Personligt

Nu är det dags att säga vad jag tänkt på den senaste tiden. Jag har gått igenom en skilsmässa. Den har jag inte bara gått igenom under de senaste tre veckorna sedan jag flyttade ut utan det har tagit lång tid. Hur länge vet jag inte. Men det har tagit hårt på mina krafter. Jag har inga krafter att kämpa och göra rätt längre. Det finns inget enkelt svar på varför det blev som det blev. Det bror inte på någon eller något. Det funkade bara inte och det ledde slutligen till att jag gav upp. Helt. Jag tror inte längre på evig kärlek eller ens äkta kärlek. Och inte nog med det, jag vill inte ens ha det längre! Jag tror på känslostormar, sorg, bitterhet, svartsjuka, uppgörelser, naivitet, falska förhoppningar och idioti i kombination med människors längtan efter frihet, bekräftelse, glädje, spontanitet, vänskap, närhet och passion.
Jag har de senaste elva åren varit i fyra längre förhållanden med mycket korta mellanrum. Jag har gått igenom en förlovning som tog slut. Ett giftemål som tog slut. Och det händer inte bara i mitt liv. Överallt går allting åt helvete förr eller senare. Vissa tar det några månader för medan det för andra tar 20 år. Jag är trött. Jag är less. Jag är sårad. Jag förblöder. Mitt hjärta är tömt på alla förhoppningar om att lycka finns i ett förhållande. Det säger sig självt.

Men att jag blivit cynisk innebär inte att jag slutat känna eller sakna... Jag mår allmänt skitdåligt idag...

Jag har sovit i snitt fyra-fem timmar varje natt de senaste veckorna. Så det kanske gör mig ännu mer bitter och ledsen för saker. Bland annat är jag är så arg att jag får en klump i halsen och bara vill gråta när jag tänker på att det svenska rättsväsendet inte tycker att våldtäktsmän ska straffas med fängelse. Åklagaren hade ju sagt att det var ett solklart fall. Alla vet att han gjort det. Läs mer i Kristinas blogg. Länk här till vänster.

Dagens psykiska känsla: Bitterhet
Dagens fysiska känsla: Halsont
Dagens livsmedel: Majonäs och cigaretter
Dagens låt: Johnny Cash - It ain´t me
Dagens citat: "Det är som att sova i ett bollhav. Ganska kul men inte så funktionellt."
Dagens pryl: Gitarren
Dagens längtan: Egen lägenhet

Skriv någonting:
Postat av: Carolina

Du e stark som genomgår d du går. Vet även vad sömnbrist ksn göra med en. Saknar dig vännen o hoppas d kommer hem o hälsar på snart. Många kramar från Ullstämma

2009-01-28 @ 14:51:08
URL: http://skorpansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback