Skräp

Har varit till sopstationen och slängt massa skräp från bostadsrättsföreningen. Grenar, brädor, en gammal tvättmaskin, handfat, stolar, hatthyllor, en julgran, kakelplattor mm.... Mycket dålig uppslutning av folk måste jag säga. Vi var fyra tjejer, alla i åldern 23-27 som var de som ställde upp och bar hela föreningens skit. Det gjorde vi bra. Sex starka armar plus mina två ganska klena men arbetsvilliga.

En av tjejerna berättade att hon hade pratat med ordföranden i föreningen som haft en teknisk fråga som han påstod att hon borde känna till något om. Hon tänkte förstås att "Aha, han frågar mig i egenskap av ingenjör. Men han hade svarat att det var i egenskap av kvinna eftersom det hade med tvättmaskinen att göra." Jahaja. Hon bara skrattade. Gamla gubbar borde få lov att gå kurs i livskunskap och allmänt hyfs.

Nu ska jag iväg och städa festlokalen från igår. Sen ska vi basta och grilla. Mycket trevligt!

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback