Couchsurfing

"Jag är arbetslös och meningslös, men jag lever glad ändå
för jag har valt att för en tid få leva så"

/Eldvakt - Lars Winnerbäck


Nu är det bara 10 dagar kvar till Spanien! Jag hittade en billig biljett med avresa på påskafton. Problemet var bara att jag inte får flytta in i skolans studentlägenheter förrän den 12:e efter så jag var tvungen att hitta tak över huvudet den första natten.

Det är dyrt med hotell och jag ska ju inte dit för att leva lyxliv precis.

En kompis tipsade mig om couchsurfing och det tyckte jag lät som en någorlunda galen idé, men satte mig ändå in i det en eftermiddag i förra veckan.
Till en början var jag något tveksam och läste noga alla säkerhetstips och gick igenom en mängd recensioner. (Man vill ju inte springa på nån mördare eller så!)

Efter ett par dagar fick jag kontakt med en tjej som bor i Cádiz och som inte hade något emot att en främling från Sverige kommer och sover på hennes soffa.
Nu är jag betydligt mer positivt inställd och tror att det här inte bara löser boendefrågan första natten utan även ger mig en chans till att knyta kontakter och få tips om staden redan från början. Vi får väl se.

Uppdatering i frågan kommer om ca två veckor...


Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback