Master

 

Det är i alla fall vår på riktigt nu och veckan, sommaren och livet framöver ser mycket ljust ut!

 

 

Jo såhär har jag tänkt... Jag har bestämt mig för att läsa vidare på ett masterprogram och finansiera det genom att jobba samtidigt.

På Uppsala Universitet har jag hittat ett Masterprogram i utbildningsvetenskap med inriktning digitala medier. Men jag har eventuellt inte behörighet för den då man måste ha 90hp i ett tekniskt/naturvetenskapligt ämne och de ska ta ställning till om de tycker att de kurser jag läst kan räknas som det.
Suck. Väntar på svar.

På Göteborgs Universitet hittade jag annars ett Masterprogram i pedagogik med inriktning mot lärande, kommunikation och informationsteknologi. Den låter nästan för bra för att vara sann och så verkar vara fallet. Den finns nämligen inte att söka på studera.nu och det finns ingen information om antagning, behörighet, när den startar eller något. Det är som att den inte finns på riktigt och de bara lockar mig med den för att jävlas.
Suck. Väntar på svar.

Jag ska fortfarande ha mötet med karriärvägledaren nästa vecka. Det finns ju andra alternativ till masterutbildningar annars.


Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback