Vår och fest

"...vi skrattade och drack vin direkt ur flaskan som sig bör
när det är vår och fest och man har tappat kollen

så säg hur aktierna faller
säg hur kursen vänder om
ge mig tips och goda råd så att jag kan göra helt tvärt om
för det är väl fan inte sånt man tänker på och drömmer om
varenda tår varenda skratt varenda dröm ska vi ha fatt
allt ska sugas ut ur varje natt..."







Det är svårt att bestämma sig. Den som säger något annat är mesig. Jag vet precis vad jag vill men inte hur jag vill ha det. Jobba eller plugga på heltid? Magisterexamen eller masterexamen? Digitala medier eller lärande och IT? Hur ska jag gå vidare? Vart passar det bäst att bo?
Jag var på lyckoföreläsning igår. De sa att man ska göra det som verkar roligast. Det som är kul blir det man blir framgångsrik i. Det visste jag väl redan i och för sig. Det svåraste är att knyta ihop sitt liv till en helhet så att jag och alla andra blir nöjda. Men jag kör mitt race. Det är det enda jag har en chans i.

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback