Pluggångest

Oroligheter på västfronten. Hela tiden oroligheter. Ska lugnet någonsin infinna sig i vindpiskade Göteborg?

Imorgon väntar en heldag på jobbet med en klass som jag aldrig haft innan, med ett ämne jag inte känner att jag har någon idéer för att genomföra, med en chef på besök som ska inspektera varje ord, varje rörelse. Jag är rädd och har slut på inspiration. Det bådar inte gott. Jag som ville göra ett bra intryck.

Plugget går trögt dessutom. Försöker säga till mig själv att "kom igen nu Line, sitt inte här och slöa och skriv blogg när du har så mycket att göra med skola och planering inför jobbet, gör något, vad som helst!!"... men inspirationen är som bortblåst. Ingenting kommer in, ingenting kommer ut.
Sitter och glor på skärmen där jag ska skriva ett inlägg om Joseph Petraglias syn på autenticitet i undervisningen och känner mig helt tom. Har ingenting att klokt säga i ämnet. Känner mig korkad. Då kryper den på, smyger sig in och bygger bo i mina tankar... uppgivenheten. Jag vill ge upp. Jag slutar tänka på vad jag ska skriva och istället försöker hitta ursäkter för att ta mig ur det helt och hållet. Försöker hitta ursäkter. Kanske jag är lite korkad ändå? Kanske jag inte ens vill skriva något? Kanske jag har blivit lite sjuk... eller åtminstone lite deprimerad... kanske jag inte kan skriva något idag för jag har plötsligt åkt på någon slags höstdepressionen som bara gör mig trött och godissugen och absolut handlingsförlamad.

Nej, det är ljug. Jag har inte åkt på någon höstdepression. Ingen sjukdom heller. Har bara en finne på näsan, lite tandvärk och en slö attityd. Och jag ska inte ge upp. Måste sluta tycka synd om mig själv.

Skriv någonting:
Postat av: kristina

Man får tycka synd om sig själv ibland =) på njullovet ska jag ta igen allt jag skjuter upp just nu...haha. Nää jag ska också sätta fart me dpluggandet. Ikväll sätter vi oss 2 timmar innan vi går ocj lägger oss =) du och jag på varsin del av sveriget liksom =)

2009-10-19 @ 14:32:25
Postat av: Carolina

Hej gumman.

NU va d ett tag sen sist men jag har varit utan dator men nu e jag online igen o d känns bra.

Jag tänkte dela med mig av vad vi pratade om senast på gruppterapin. Dels va du ju mkt nyfiken på d o just i all denna pluggångest kanske jag rent utav kan ge dig lite tips på vägen.

Just nu handlar mkt i ditt liv om att du ska uppnå ett mål, en bok ska läsas ut, en uppstas kanske måste skrivas färdigt o s v. Målet e ju ganska självklart, att bli klar med dessa uppgifterna.

För att underlätta d hemma ska su nu dela in ditt mål i flera olika delmål. Tex första dagen läser du ett kapitel, andra dagen kanske du orkar med att läsa 2 kapitel o s v.

Eller om d handlar om att skriva en flera sidor redovisning. Bestäm dig för att bara skriva 1 sida per dag.

Allt behöver inte bli klart på en gång.

Alltså, sätt upp ett mål, dela sen in målet i flera delmål. D funkar på mig, hoppas d kan hjälpa dig lite oxå.

Många kramar från lilla mig!

2009-10-28 @ 08:45:03
URL: http://skorpansliv.blogg.se/
Postat av: Line

Tack Carro! Jag har tänkt på det också, men jag misstänker att jag kanske tar planerar för stora delmål, så att det inte blir av riktigt. Men jag kämpar ikapp så gott det går nu.

Fint att du har datorn tillbaka nu! Kram

2009-10-28 @ 08:53:06
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback