Vem har lurat alla barnen?

Har letat i minnet efter ögonblicket när det slutade. När det började. Letat efter ett tecken. Efter min roll i er saga. Har bara sett allas fina, tomma kamp om uppmärksamhet, eget utrymme och att visa sig duktig. Hur kommer det sig att skönhet, skuld, grupperingar och framgång alltid vinner över äkthet, gemenskap, frihet och öppenhet? Ser ni inte att de som ni kallar era hjältar inte respekterar er? Jag slutar leta efter ett svar och börjar skriva min egen saga.

Vem har lurat alla barnen? Det här är inte allt som finns. Det finns mer. Det är vi som bestämmer.



Lets step out of it! =)



Skriv någonting:
Postat av: anne

Här luras inga barn. kanske bara lite. vi lurar henne att hon kommer att ha ett val, en möjlighet att styra sitt eget liv. Hahaha. vilket skämt!

2009-10-14 @ 21:39:16
URL: http://livilyckan.blogg.se/
Postat av: Line

Ja... jag tror och önskar verkligen att Meja blir en sån cool person som går emot alla tråkiga nedvärderande attityder. Att hon kan le åt de små problemen, gråta åt de stora och alltid är fullt medveten om att hon kan styra allt!

2009-10-14 @ 23:27:53
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback