Kroki

Jag har hittat ett nygammalt intresse. Vi var på kroki igår på KV konstskola och tecknade av en kvinna där hon stod i olika poser. Skoj tyckte både jag och Janne även om jag misstänker att han nog i efterhand funderade allra mest på själva nakenheten hos modellen. =) Själv föll jag nog mest för själva grejen att öva sig i att teckna människor i ett rasande tempo. Det är ju svårt men jag insåg att jag kan bli bättre! Ibland ser det ut som skit och ibland får jag till det något sånär.
Hon stod i en pose i 1, 3, 5 eller 10 minuter innan hon bytte till en ny. 1-minutarna var svåra att hinna med på. Men nästa gång gör vi nya försök. Detta är mina teckningar från gårdagen:



Skriv någonting:
Postat av: Jojjo

Du är så sjukt duktig syster! <3

2009-10-18 @ 17:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback