Kulturnatta

I fredags var det kulturnatta här i Göteborg och jag och Janne hade som grundtanke att gå och måla på keramik, att titta på stjärnor på observatoriet och att besöka Änggårdens koloniområde. Men efter vissa överläggningar om tiden och avgiften så tyckte vi att vi kunde gå på de grejerna någon annan kväll. Så tillslut beslöt vi oss för att gå på brottarkroki och origamivikning istället på stadsbiblioteket.


Jag blev mycket inspirerad av krokin och kollade upp hur, när och vart man kan få mer av det. Onsdagar på KV konstskola är det öppet för allmänheten till en blygsam avgift enligt en folder jag hittade. Jag ska dit!
Det finns så mycket man kan göra. Det finns så mycket jag vill göra. Det sägs att man inte blir lyckligare av pengar, men nog skulle jag vara lite lyckligare om jag hade bara lite mer så att jag hade råd att göra mer saker. Men för det så behöver jag börja jobba igen. Ge mig ett schysst jobb så gör jag det.

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback