Bokmässan 2009

Igår tog vi sikte på bokmässan. Så stort, så mycket att titta på och jag insåg att man knappast hinner se en liten bråkdel av allt man skulle vilja se!
Två seminarier avsatte jag i alla fall tid att gå på. Det ena var en intrervju med Lars Winnerbäck där Jonas Karlsson läste upp några av hans låtar, vackert! På det andra seminariet var det Mia Skäringer som pratade om sin bok "Dyngkåt och hur helig som helst". Hon läste lite högt ur den och jag blev ordentligt sugen på att höra mer! Den kan jag tipsa om! Rolig och tragisk på något verkligt vis som är lite typiskt hon. Själv ska jag i alla fall ta och läsa hela någon dag då jag hinner läsa något annat än kurslitteratur.
Resten av tiden irrade jag runt och försökte scanna av området, tittade på böcker och köpte ett par stycken. Det var en kul dag, men allför lite tid och jag hade lite för dåliga skor. Nästa år ska jag planera besöket bättre och ta på mig gympaskor!


Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback