Om någon skulle vilja veta

Vissa dagar kan man känna sig lite nere och trött och sur. Vissa dagar känner man att det står en idiot och lurar vart man än går. Folk är ytliga och korkade och gör ont mot varandra så fort de får chansen. Världen är uppochnervänd och fel och det är läskigt att tänka på hur litet och obetydligt det verkliga verkar och hur stor plats det materiella får. Är vuxenmobbing den största nyheten? Är IPhone det viktigaste samtalsämnet? Är hängbröst den allvarligaste fienden? Är verklighetsflykt den bästa underhållningen? Alltid har det funnits och alltid kommer det finnas dagar när saker känns meningslösa och oerhört tråkiga.

Ändå i allt det där så kan jag känna ett lugn. Livet är på rätt spår och jag hittar många stunder att njuta i. Har aldrig känt mig så trygg och hemma. Göteborg is the place to be. Jobbet är inspirerande. Fritiden är innehållsrik. Kroppen är frisk. Kärleken är stark. Framtiden ser faktiskt ljusare ut än den någonsin gjort, för mig och för världen.

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback