Budget

Idag gjode jag något som jag inte gjort på mycket länge. En seriös budget. Javisst! Kände att tiden var inne att börja hålla koll på vart pengarna tar vägen nu när jag faktiskt jobbar och har några.

Jag inspirerades av Lyxfällans sätt att jobba; tittade igenom kontoutdraget och fördelade månadens utgifter i kategorier:

Boendekostnad
Räkningar
Nöje/resa/kultur
Hem/inredning
Kläder/smink/skor
Mat/godis/hushåll
Fest/alkohol
Sparande
Kontantuttag

Sådär. Hela mitt liv i siffror. Nu kan jag se precis vad jag slösar extra mycket på. Det kändes bra faktiskt.

 

Förresten så har jag äntligen lyckats logga in på mitt tradera-konto så det kanske kommer få bli en kategori i framtiden. Ganska imponerande att jag haft mitt tradera-konto i fem år utan att köpa eller sälja en enda pryl! Kan ni förstå?? Helt sjukt. Det måste ju ändras!


Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback