Nya färger

Brunt som håret. Nu har jag mörkbrunt hår igen och känner mig som mig själv. Konstigt vad en hårfärg kan göra så mycket för självkänslan.

Rött som kärlek. Jag fick en smärtsam påminnelse om att de man tycker om ska man hålla kontakten med, särskilt i de fall då man har något viktigt att prata om och det tar emot lite. För man vill inte hamna i den situationen att det blir för sent.

Vitt som rummet. Färgen i den nya lägenhet som vi kommer att bo i från och med mars. En mycket annorlunda liten vindslägenhet på Aschebergsgatan.

Grönt som hälsan. Äter numera bara vegetariskt här hemma och har fyllt frysen med quorn och soya-produkter och kylen med färska grönsaker. Igår åt vi en fantastisk middag med quornfilé i kantarellsås, grillad sparris, crispsallad och ris. Mmmm...
Men ni köttisar behöver inte vara oroliga för att bjuda mig på mat. Jag äter fortfarande allt som serveras ute och borta!

Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback