Bra men slitsam vecka

Första hela veckan avklarad med gott resultat på jobbet. Jag känner mig aningen tafatt, trött och lite förvirrad över allt nytt och har ännu inte hunnit bygga upp något jättestort engagemang. Det är ju så i början. Man kan inte komma in och känna och tycka som de som jobbat där under en längre tid. Men på det stora hela känns det otroligt bra!
Jag känner mig välkommen, har fått en bra introduktion med chefen och har fått en känsla för hur pedagogiken och barnsynen fungerar på avdelningen. De har kommit långt i sina tankar, verkar diskutera och utvecklas mycket, har ganska höga krav på sig och ganska mycket planeringstid och jag tror att jag kommer att trivas superbra så småningom!

Vi var på föreläsning med Ann Åberg (Lyssnandets pedagogik) i onsdags. Det var toppen att få börja med en sådan inspirationsföreläsning första veckan. De frågor som jag tyckte var mest intressanta var:

-Hur får vi barnen delaktiga i dokumentationen? och

-Hur gör vi för att det blir ett verktyg för utveckling och lärande istället för minnesdokumentation?


Här är en lista på de arbetsläder som jag fick nu när jag började (som inspiration för andra pedagoger som vill pressa på rektorerna i förskolan lite):

Luvtröja
Jeans
Chinos
T-shirts (2st)
Långärmad t-shirt
Jeansskjorta
Väst
Täckbyxor
Täckjacka med urtagbar fleecetröja
Överdragsbyxor

Allt var snyggt och bekvämt och satt bra så nu kan jag jobba med färg, lim, is, lera etc utan risk att förstöra mina privata kläder. Lyx eller självklarhet??


Skriv någonting:
Postat av: anne

Åh, lyx! Borde vara självklart kanske men det känns väldigt långt borta än så länge.

Så härligt att du trivs! :)

2010-01-24 @ 14:39:41
URL: http://livilyckan.blogg.se/
Postat av: kriss =)

Super! Shit vad roligt! Nu blir jag avis =)

2010-01-24 @ 21:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback