I mitt huvud i natt

Jag drömde att jag fick en son... Det gjorde inte ont. Att föda alltså. Hela släkten var med och pappa bjöd på julbord efteråt. Jag åt lax. När jag såg mitt barn första gången tänkte jag att han såg lite underlig ut men att jag fick lov att tycka om honom ändå eftersom han var min. Egon Noel Sebastian bestämde jag mig i drömmen för att han skulle heta. Många namn är bra. Det låter kungligt tänkte jag. Jag hade stora planer för Egon. Jag skulle lära honom om vulkaner och rymden och annat läskigt. Han skulle gå på förskola i Vasastan och ha rosa fleecetröja så att man skulle se direkt vilka som var de könsdömande förskollärarna. Knallrosa. Ingen himla ful grisrosa. Jag var mycket bestämd med detta.

Vaknade upp. Tänkte att något fel är det nog på mig...?

Skriv någonting:
Postat av: anne

Jag tycker det låter som min vardag. Förutom det där med att det inte gjorde ont! :)

2010-01-05 @ 23:55:42
URL: http://livilyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback