Apoliva-skämtet

Ja jag är lite sen i min reaktion men jag är faktiskt lite smått förbannad över folk som påstår sig vara rädda för tjejen i apoliva-reklamen. Folk som går med i facebookgrupper och överöser henne med kommentarer om hennes utseende och glåpord om att hon skulle ha små bröst, se ut som en man eller en grottmänniska och skrattar åt det hysteriskt roliga i att en hudvårdsreklam inte är söt och blommig utan faktiskt visar det den gör reklam för - svenska förhållanden. Snö, vind, regn, mörker och sol.
Jag förstår inte dramatiken. Jag förstår inte varför folk bemödar sig med att göra parodier och driva med den här framställningen av en kvinna. Jag tror att problemet är att den provocerar människor mer än den är läskig. Tänk efter - hade det varit mindre läskigt eller mindre roligt om det varit en man i reklamen eller om reklamen hade velat sälja en annan sorts produkt?




Så läskig var den väl inte? Skärp er.

Men jag kan ju förstås ha fel. Om det stämmer att nästan 100000 svenskar på riktigt blir rädda och ligger sömnlösa av den här reklamen så kan det hända att de sett för mycket skräckfilm för sitt eget bästa och då har psykvården helt klart lite att jobba med.

Skriv någonting:
Postat av: Johanna

Jag tycker hon ser ut att passa in i en skräckfilm, men man blir inte rädd av att se henne..

2010-11-13 @ 16:56:17
URL: http://minusaresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback