Viktigare saker att tänka på

För ett tag sen lämnade min chef det hemska beskedet att vi bara får 6 platser till Reggio-resan. Jag klev ner i osäkerhetens läskiga brunn. Imorgon träffas vi i utvecklingsgruppen och ska ta beslut på vilka 6 personer det blir. Fasa.

För er som inte förstår hur viktigt det är för mig så kan jag säga att det inte bara handlar om en trevlig resa till Italien. För mig handlar det om framtid, meriter, kunskaper, förståelse, inspiration, självförtroende, gemenskap, uppskattning och en framförallt glädje i yrket som jag kommer att kunna leva på länge!

För mig just nu så är den här resan viktigare än att skaffa barn. Det är ett uttalande som skulle kunna reta gallfeber på de flesta fisförnäma supermorsor. Men så är det. I ärlighetens namn. Just nu. I mitt liv. Där jag är. Får jag inte åka med så skulle det vara himla tråkigt.
Barn ja... När jag ändå kom att tänka på det så kunde jag komma att tänka på många saker som känns viktigare för mig just idag än att få barn. Som en ny, skön säng. En balkong i söderläge där jag kan plantera kryddor. Vänner med liknande värderingar. Tid för min kärlek. Lugn och ro.

Skriv någonting:
Postat av: carolina

Jag håller tummarna för att du är en av dom som kommer att få åka på resan.

Puss o kram

2010-11-03 @ 20:36:29
URL: http://carolinaberoende.blogg.se/
Postat av: Kristina =)

Klart som korvspad att du blir uttagen!! Vi hoppas, hoppas! Och vi skiter i alla skitförnäma högermorsor =) Det är en rättighet att prioritera karriär, sig själv och drömmar, trots att man är kvinna. Du är inte ensam om att känna så. Jag hade också åkt om jag hade fått tillfälle. Jag drömmer ju redan om din ataljerista kurs =)Pyss

2010-11-04 @ 07:10:51
Postat av: Kristina =)

glömde tydligen skriva att det var från mig =)

2010-11-04 @ 07:11:48
URL: http://toujours83.blogg.se/
Postat av: anne

Hihihi, gallfeber! Det är ett härligt ord tycker jag. Då har man lyckats penna in en liten obekväm pinne i magen på någon, och är inte det härligt så säg? Mer gallfeber åt folket. Fler som RASAR. Fler som tänker! Jag skulle föreslå att du röstar på att du ska få åka, eftersom att du sitter med i utecklingsgruppen till och med. Fortsätt att peta med pinnen genom att säga att du är värd detta och att du vill det MEST! :) Love. /superduktiga-normslavande-dömande-överlägsna-mamman. ;)

2010-11-04 @ 08:10:23
URL: http://livlilyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback