En skogsjan

Det har inte blivit vare sig någon bär- eller svampplockning för mig i år. Staden, jobbet och diverse andra aktiviteter har gjort det problematiskt och det sörjer jag lite. Inbillar jag mig eller har det blivit lite mer inne bland folk att ägna sig åt självförsörjande aktiviteter? Plocka svamp, baka, sylta, safta, skapa med naturen som källa och gärna prata om hur himla härligt det är att vara i skogen. Det är sant. Det är något speciellt med att vara nära naturen.

Från förra årets svampsäsong hittade jag denna underbara bild! Kärlek!


Skriv någonting:
Postat av: Elli

Härlig bild! Vart skedde denna svampplockning?



Och att folk har börjat ägna sig mer åt självförsörjande saker håller jag helt med om. Jag har själv fallit dit (även om det mest är i tankarna och planeringarna än i själva utförandet). Men det är ju underbart att folk har gått tillbaka till detta sättet istället för att köpa allt konserverat och vara ovetande om själva processerna att tillverka dem.

2010-10-12 @ 20:54:02
Postat av: Line

I en skog nära där min mamma bor. Vi var ut och letade när vi var där i slutet av augusti i år men då fanns inget och vi gav upp och cyklade hem utan att ha plockat något. Sedan en vecka senare hade mamma och syrran hittat.



Ja visst, att det är en positiv trend håller jag med om.

2010-10-12 @ 21:43:31
URL: http://gryline.blogg.se/
Postat av: anne

hehe, skogsjan. Är han någon form av skogsrå? det ser lite ut så. Hur som helst så skulle jag inte bli rädd om jag träffade på honom i skog och mark. Han ser väldigt... fridfull ut. :)

2010-10-13 @ 10:05:03
URL: http://livilyckan.blogg.se/
Postat av: Elli

hehe... Janne-Mulle... Skogsmulle :)

2010-10-13 @ 22:08:57
Postat av: Elli

hehe... Janne-Mulle... Skogsmulle :)

2010-10-13 @ 22:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback