Framtidsyrke

När man lägger ner själ och hjärta i jobbet men det inte räcker till för ens egna förväntningar så slås man ner så himla mycket. Jag undrar vad vi har att visa på tisdag egentligen. Inte det man tänkt när vi började i augusti. Kanske man skulle skaffa sig ett enklare jobb där man inte behöver ha så förbaskat mycket i huvudet.

Varför inte sälja bröd och kakor på ett café. Servera kaffe och te och tända ljus och torka bord i lugn och harmonisk miljö där allt luktar gott.

Kanske konstnär. Tycka och tänka och skapa i lugn och ro.

Nej, jag tror att mitt framtidsyrke är grävmaskinist. Jag har länge fascinerats över och drömt om att få köra en sådan där jättestor grävskopa som mosar ner saker i en kontanier på miljöstationen.



Men nu är det helg, jag har blivit frisk och sovit ut och jag planerar att göra typiska helgsaker. Träna, gå på stan, äta alla måltider ute och ta en promenad i botaniska. Bye bye.






Skriv någonting:
Postat av: Kristina =)

Låter som en jätte mysig helg =) Pyss

2010-10-24 @ 07:51:20
Postat av: anne

Du jobbar med barn för att det är det bästa som finns. kafétant får någon annan oinspirerad själ vara. du skulle dö av tristess och tröttna på bullukt efter 2 dagar. du jobbar med barn för att du är värdegrunden personifierad. Du ÄR inspirationen och självklart känns det hopplöst ibland, för det är inte alla som är med på tåget. Keep going, snart kommer en dag med solsken!

2010-10-24 @ 16:16:07
URL: http://livilyckan.blogg.se/
Postat av: Line

Tack Anne!

2010-10-24 @ 18:13:44
URL: http://gryline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback