Val

En kommentator i min blogg verkar dela både förnamn och efternamn med Hagamnnen. Lite rolig aspekt i frågan om att han verkar försvara SDs sätt att se på kvinnofrågor och genusforskning. =)

Hur som helst. Snart är det val och jag längtar tills det är över. Det ligger en spänning och oro i luften såhär innan valet som ger lite obehag hos mig. Så många känslor väcks till liv hos människor. Diskussioner blir hetsiga. Uppdämd ilska, tvivel och maktlöshet ger sig till känna. Hur ska det bli? Tänk om...?

Jag kommer att rösta efter den ideologi som ligger mig varmast om hjärtat. Inte efter löften och valpropaganda eller personliga ekonomiska fördelar. Jag kommer att rösta för de värden jag står för. Sedan är det bara att hålla tummarna för att allt blir ok. Jag kommer att hålla dem hårt för att Nyamko Sabuni och Jan Björklunds inkompetenta asses inte får sitta kvar på sina ministerposter och för att SD inte blir inröstat i riksdagen! Men jag är tyvärr inte så hoppfull.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Skriv någonting:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback